پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227990
ترمز تنبيه بدني دانش‌آموزان در مدارس کِي کشيده مي‌شود؟
تاریخ انتشار : 1396/01/29 18:33:01
نمایش : 1265
تنبيه بدني دانش آموزان معضلي دردناک است که با وجود منسوخ بودن اين روش همچنان از گوشه و کنار کشور اخباري مبني بر انجام آن مشاهده مي شود که بايد به دنبال راه حلي براي خاتمه دادن به اين مشکل بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، از نخستين روزهاي ورود به مدرسه و شروع دانش آموزي  همواره مدرسه را خانه دوم و معلم را در جايگاه پدر و مادر برايمان تعريف کرده‌اند تا مبادا از گام برداشتن در مسير علم آموزي دست بکشيم که البته اين تمثيل ها و تجلي آن در رفتار مدرسه و معلمان بود که ضمانت ماندگاري در مدرسه و تداوم مسير راه بود. هرچند در اين مسير فراز و نشيب هاي بسيار و فرصت و تهديدهايي بوده اما به پشتوانه زمزمه هاي محبت آميز معلمان به ويژه در دوران ابتدايي و حس امنيتي که مدارس القا مي کرد، عاقبت مسير علم آموزي در مدرسه پايان يافت و جاي خود را به ماراتن هاي علمي و شغلي داد.   

روزهاي کودکي در مدرسه همراه با زمزمه محبت معلم سپري شد و هرگونه تنبيه بدني به دليل خطاهاي کودکانه منسوخ و دور از شان انساني شناخته شد و اميد بود اين چنين رفتارهاي ناپسند از چرخه علم و علم آموزي حذف شود اما اين روزها و با وجود تغيير وتحولات بسيار درمدارس که به ادعاي آموزش و پرورشي ها براي بهبود و کيفيت بخشي به امر تعليم و تربيت بوده و گام هاي بسياري برداشته شده ولي هنوز راه بسياري تا تحقق اين آرمان وجود دارد.
 
چوب معلم دانش آموزن را هدف گرفته است
تنبيه بدني معضلي که علاوه بر زيرسوال بردن شان انساني و آسيب جسمي و روحي به هر فرد، در روند پيشرفت تحصيلي نيزنه تنها موثر نبوده بلکه اثراتي سو و حتي عواقب ماند دلزدگي و ترک تحصيلي را هم در پي داشته است و همچنان اين تراژدي در نظام اموزشي علي رغم وعده ها ي مسئولان براي بهبود شرايط و برخورد با عاملان چنين مسائلي پاياني ندارد.
 
هنوز روزهاي زيادي از سال جديد را پشت نگذاشته ايم که باز هم طعم تلخ خشم معلم روح و جسم دانش اموزي در رودبار کرمان را آزرد و بنا بر اظهارات اين کودک درس نخواندن چون هيزمي بر آتش خشم معلم افزود و جسم اين دانش آموزمقطع ابتدايي را با آسيب روبه رو کرد و خط کش فلزي بدن وي را نشانه رفت.
 
 ابوطالب، دانش آموز اهل روستاي «ريگ بحرين» به دليل بلد نبودن درس رياضي با خط کش فلزي (در فيلم گفته مي‌شود "آهني") مورد ضرب و شتم معلم قرار گرفت.
 
 
هرچند اين تنها مورد تنبيه بدني در طول سال تحصيلي نبوده و به طور متوسط هر ماه و گاه هر هفته اين تراژدي تلخ براي دانش آموزان به ويژه کودکان دبستاني تداوم مي يابد که البته تعدادي از آنها در فضاي رسانه اي خودنمايي کرده و مواردي هم انعکاس پيدا نمي کند.
 
ادعاي آموزش و پرورشي ها مبني بر فروکش کردن تب تنبيه بدني در مدارس
علي رغم اخبار ي که از گوشه و کنار کشور مبني بر تنبيه بدني دانش آموز مشاهد ه مي شود اما رحيم ميرشاهولد مديرکل ارزيابي و رسيدگي به شکايات از کاهش شکايات مبني بر تنبيه بدن د مدارس خبر داده وگفته با پيگيري و برخوردهاي آموزش و پرورش اين رقم در مجموع 1924 شکايت تنبيه بدني در دوسال 93  وسال 94 ، 96 پرونده به هيأت تخلفات اداري ارسال شد، 186 نفر تذکر کتبي دريافت کردند، 518 نفر تذکر شفاهي گرفتند و 452 نفر هم از شکايت خود صرف نظر کردند.
 
علاوه بر اين مساله  اواخر بهمن ماه سال گذشته و باز هم از منطقه اي رودبار کرمان خبر تنبيه بدني و فرورفتن مداد به سر دانش اموز در اثر تنبيه بدني جلب توجه همگان را به همراه داشت و در نهايت معلم خاطي آماده به خدمت شد اما انگار اين برخورد آموزش و پرورشي ها تاثير چنداني نداشته و اين بار تنبيه بدني دردناک با خط کشي آهني دانش آموز دبستاني را مورد آسيب قرار داد هرچند اميد سلاجقه، رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش‌وپرورش استان کرمان اظهار کرد: به دنبال اين حادثه اسماعيل پهلواني، مدير آموزش‌وپرورش رودبار جنوب استعفا داد و آموزگار اين مدرسه روستايي که مدير آموزگار است، از سمت مديريت برکنار شد و پرونده وي براي رسيدگي و صدور رأي به هيأت رسيدگي به تخلفات اداري ارجاع شد.
 
حال بايد ديد اين برکناري و برخوردها، آتش تند خشونت را در نظام تعليم و تربيت براي دانش آموزان کم مي کند يا همچنان اين مشکل گريبانگير دانش آموزان باقي مي ماند.
 
زمزمه‌هاي محبت معلم رو به خاموشي است؟  
اخبارمربوط به تنبيه بدني دانش آموزان همواره دردناک بوده و زنگ خطري براي نظام آموزشي کشور به شمار مي رود و بايد منشا اين مشکل که مي تواند دانش آموز و معلم را مورد توجه قرار داده، بررسي شود و راه حلي اساسي براي ريشه کني اين معضل اتخاذ شود.

عده اي از معلمان از وضع نامطلوب آموزشي و پرورشي دانش آموزان شکايت دارند و عده اي از دانش آموزان برخورد تند برخي معلمان را آزاردهنده مي دانند حال در اين ميدان بايد سهم طرفين در بروز مشکلاتي مانند تنبيه بدني تعيين شود تا ريشه اين مشکل خشکانده شود و چوب معلم جايگزيني براي  زمزمه هاي محبت معلمي نباشد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html